Loinel messi 0 Posted April 1 Report Share Posted April 1 We have all had to deal with a technical issue in the past that required us to seek technical support. The problem can spread anywhere, it could be a problem with your printer, your computer, or who knows maybe even your cell phone. When it's time to try and find tech support, in order to get the support you want, here are some tips on what to do when submitting tech support requests, or even just doing a quick search on the Web. Be more specific This is the main. If someone comes to me and says "my computer is not workingadjust the questions you will need to answer in your application based on this technology. Another good thing to include here would be the specs. from the computer. Tech support will want to know things like the computer's processor and how much RAM you have. This is all important in case someone else might have the same issue with that same RAM company or something like that. If someone had the same problem, it will be much faster for technical support to resolve it. This is all important in case someone else might have the same issue with that same RAM company or something like that. If someone had the same problem, it will be much faster for technical support to resolve it. This is all important in case someone else might have the same issue with that same RAM company or something like that. If someone had the same problem, it will be much faster for technical support to resolve it. Include model numbers in your technical support request It can help technical support a lot if they can get the model number of computer, printer etc. you are trying to get technical support for. In fact, if you include this, they might not even need to ask for the specifications of the computer. They will be able to look up your model number and find all of this and more on the computer. It is also something very useful to use when searching Google or other search engines for technical support. You can get help or advice from people who are exactly familiar with your technology and who may have encountered this problem in the past and have learned how to fix it. N'ayez pas peur d'écrire un peu Si vous publiez votre demande sur un site de questions / réponses ou un forum de support, par exemple, n'ayez pas peur d'écrire un bon paragraphe ou deux sur ce qui se passe exactement avec cette technologie pour laquelle vous avez besoin d'aide. Si le site a de bonnes personnes, ils le liront et pourront vous fournir un bien meilleur soutien car ils savent au moins ce qui se passe. Inclure des captures d'écran ou une vidéo Si cela est possible, essayez d'inclure des captures d'écran ou des images avec vos demandes. Si l'erreur a une séquence, essayez peut-être même d'afficher une vidéo sur YouTube pour que les gens puissent voir ce qui se passe. Un visuel peut toujours aider les gens à savoir afin qu'ils n'aient pas à créer leur propre visuel dans leur tête. Si vous devez le faire, n'ayez pas peur d'utiliser un appareil photo et prenez simplement une photo de l'écran si vous ne pouvez pas obtenir de capture d'écran. La qualité ne sera évidemment pas aussi bonne si vous empruntez cette voie, mais au moins vous avez un visuel pour ceux qui essaient de vous aider avec le support technique. Dans l'ensemble, l'idée principale ici est le détail, le détail et vous l'avez deviné, plus de détail! Si vous pouvez comprendre cette idée, vous serez sur la bonne voie pour soumettre de meilleures demandes de support technique qui vous permettront d'obtenir les réponses dont vous avez besoin plus rapidement. Après tout, tout le monde veut que le problème soit résolu, maintenant! Je crois vraiment que suivre ces conseils peut vous rapprocher de cela. Cependant, une dernière chose, si vous pouvez obtenir une assistance téléphonique, faites-le! C'est une très bonne chose! L'assistance téléphonique vous permet d'expliquer, en utilisant la puissance de votre voix, en temps réel. Donc, si c'est une option, utilisez-la! Avez-vous des conseils? Laissez-les en commentaire! Thanks for reading a Tech Your Way Technology article for more articles like this! Quote Link to post Share on other sites